În perioada 27-31 octombrie 2024, colegele noastre ALBU Gina Ramona și VĂDUVA- CĂȘARU Alina Mădălina, cadre didactice la Școala Gimnazială Gheorghe Munteanu Murgoci, Bisoca, județul Buzău, au participat la proiectul ERASMUS +, proiect de mobilitate cu titlul ,,Quality EU Project Management- ERASMUS+,, în consorțiu cu Inspectoratul Școlar Județean Buzău, curs ce a avut loc în Istanbul.
Astfel, obiectivul principal al mobilității a fost ca școlile participate să se implice în atragerea și scrierea de proiecte educaționale europene, prin dezvoltarea competențelor comunicaționale și digitale. Putem spune ca s-a identificat nevoia, au fost găsite cauzele, dar și efectele. O experiență cu adevărat valoroasă! Așadar, informațiile au fost cu adevărat utile într-o manieră plăcută și interculturală.
A doua mobilitate: În perioada 31.03 – 05.04.2025 am avut două colege care au participat la următoarele cursuri:
Stemate Mirela - Emotional Intelligence. Explore how to teach empathy, self-awareness, self-management, motivation, and social skills
Cojocaru Lilieana - ICT in My Classroom: Enhance Students' Learning, Collaboration, Motivation and Creativity Across the Curriculum
Diseminarea în unitate: Școala Gimnazială ,,Gh. Munteanu Murgoci” Bisoca
PROCES – VERBAL,
Încheiat astăzi, 10. 04. 2025, cu ocazia ședinței Consiliului Profesoral al Școlii Gimnaziale ,,Gh. Munteanu Murgoci” Bisoca. Ședința s-a desfășurat la Școala Gimnazială ,,Gh. Munteanu Murgoci” Bisoca, fiind condusă de domnul director al școlii.
Ordinea de zi:
1. Diseminarea rezultatelor participării la cursurile de formare internațională din cadrul Proiectului european Erasmus + KA 121 SCH, nr. de referință 2024- 1- RO01 –KA121- SCH - 000203767, de către prof. înv. primar Cojocaru Lilieana și educ. Stemate Mirela;
2. Diverse.
D- ra prof. Cojocaru Lilieana prezintă scopul principal al întâlnirii, conținutul , concluziile și beneficiile cursului de formare ,,ICT în My Clasroom” , desfășurat în cadrul proiectului Erasmus+ KA1 – Mobilități în domeniul Educației școlare, , derulat în perioada 31. 03. 2025 – 05. 04. 2025, în Viena, Austria.
În continuare, d-ra prof. Cojocaru Lilieana , în calitate de participant , oferă informații detaliate privind:
- obiectivele cursului ,,ICT în My Classroom” și importanța utilizării instrumentelor digitale moderne în procesul educațional;
- aplicații și platforme digitale testate în cadrul cursului;
- exemple de bune practici internaționale în utilizarea TIC la clasă;
- activități practice desfășurate în cadrul cursului și învățare prin colaborare;
- competențele digitale dezvoltate și modalități de implementare în cadrul lecțiilor;
- integrarea TIC în activitățile didactice ale școlii;
- impactul formării asupra eficienței actului didactic și implicării elevilor.
Activitatea de diseminare a fost apreciată de membrii Consiliului Profesoral, subliniindu-se importanța integrării metodelor și instrumentelor digitale în activitatea educațională curentă. Se propun următoarele direcții de valorificare a formării: organizarea unor ateliere de formare internă pentru familiarizarea colegilor cu aplicațiile prezentate, aplicarea noilor metode digitale în cadrul lecțiilor, crearea unui grup de lucru pentru dezvoltarea de resurse educaționale digitale, includerea unor activități ITC în proiectele școlare și extrașcolare
Participarea la acest curs a fost considerată o oportunitate valoroasă pentru dezvoltarea profesională continuă.
D- na educ. Stemate Mirela prezintă conținutul cursului de formare internațională
,,Developing Emotional Intelligence”, desfășurat în perioada 31. 03. 2025 – 05. 04. 2025, în Viena, Austria.
De asemenea, d-na educatoare prezintă următoarele aspecte:
- obiectivele cursului și importanța inteligenței emoționale în procesul educațional;
- tehnici de dezvoltare a empatiei, autoreglării emoționale și motivației la elevi;
- strategii practice aplicate în cadrul atelierelor și activităților internaționale;
- exemple de bune practici preluate de la participanți din alte țări;
- modalități de integrare a conceptelor de inteligență emoțională în activitatea didactică zilnică;
- impactul pozitiv asupra climatului educațional și a relației profesor-elev.
Sunt propuse următoarele direcții de valorificare a formării: organizarea unor activități extracurriculare tematice, crearea de resurse educaționale centrate pe dezvoltarea socio-emoțională a elevilor, integrarea periodică a exercițiilor de conștientizare emoțională în cadrul orelor de dirigenție, organizarea unei sesiuni de formare internă pentru cadrele didactice interesate.
Cadrele didactice participante și-au exprimat aprecierea pentru informațiile prezentate și au evidențiat relevanța tematicii pentru îmbunătățirea relațiilor educaționale și a rezultatelor școlare.