CATEGORIA I. ACTIVITĂȚI MATE
Aceasta activitate presupune colectarea datelor despre elevi prin aplicarea chestionarelor SASAT, completarea Fișei de Observație si introducerea datelor in Observatorul Școlii. Toate aceste date vor fi introduse in în modulul MATE din SIIIR, in vederea monitorizării și a raportării datelor despre elevii aflați în situații de risc.
Locul de desfășurare al activității: Sediul școlii, sălile de clasa
Durata activităților: Debutează in prima luna de scoala, se termina in luna iunie din fiecare an scolar
Resursele umane implicate: Secretarul școlii, dirigintii si elevii din grupul tinta
Resurse materiale necesare: Pixuri, foi imprimate cu chestionarele pentru elevi, calculator
Succesiunea logica a activităților:
- Elevii din grupul tinta completează chestionarul SASAT
- Dirigintii completeaza Fișa de observare si Fișa de evaluare MATE care identifica elevii în risc de abandon.
- Datele sunt agregate în Observatorul Școlii
- Se introduc datele în SIIIR.
Corelarea cu obiectivele specifice: OC1, OC2, OC3
CATEGORIA II. ACTIVITĂȚI DE PREVENIRE, INTERVENȚIE ȘI COMPENSARE (OBLIGATORII)
II.1) ORE REMEDIALE ȘI GUSTĂRI Școala noastră va oferi elevilor posibilitatea de a beneficia de ore remediale, la materiile de baza, susținute de către cadrele didactice din cadrul școlii. Aceste activități vor fi organizate după un program stabilit de către echipa managerială a proiectului. Ca durată și loc, activităților vor avea loc în incinta școlii, pe toată perioada derularii proiectului.
Succesiunea activităților: - Identificarea, prin anchetă specifică, a elevilor și materiilor la care aceștia au nevoie de sprijin suplimentar. În funcție de rezultatele acestei anchete, se va întocmi un program detaliat, care va fi comunicat atât elevilor cât și părinților. - Orele remediale se vor desfășura în sălile de clasa ale școlii și vor fi susținute de profesorii din cadrul instituției, care au expertiză necesară pentru a ajută elevii să își îmbunătățească performanțele la materiile de baza. Materialele didactice necesare pentru desfășurarea acestor ore vor fi puse la dispoziția elevilor. - Pentru a susține implicarea elevilor în această inițiativa, acestora li se va oferi, de asemenea, posibilitatea de a primi gustări în timpul orelor remediale. Astfel, se asigura un mediu de învățare plăcut și stimulativ pentru elevi.
Resursele umane implicate sunt profesorii și elevii, iar resursele materiale sunt reprezentate de sălile de clasa, materialele didactice implicate în predare, gustările pentru elevi.
Corelarea cu obiectivele specifice ale proiectului OS1, OS2, OS3, OS5
II.2) MATERIALE ȘCOLARE PENTRU FIECARE “Materiale școlare pentru fiecare” este o activitate prin care oferim elevilor din grupul țintă un ajutor concret și necesar pentru frecventarea școlii: cărți (lecturi școlare, ficțiune generală, non-ficțiune, auxiliare școlare), ghiozdane, produse necesare studiului, cum ar fi caiete, penare, instrumente de scris etc. Pachetul complet de materiale școlare se oferă la începutul anilor școlari și pe parcursul acestora elevii care nu au multe absente primesc în continuare completați de papetărie, produse mai puține. Această activitate poate aduce multe beneficii elevilor din grupul țintă, ea corelându-se cu obiectivele OS1, OS2 și OS3 ale proiectului
Succesiunea logică a activităților:
● Echipa de proiect realizează selecția produselor în funcție de nevoile și numărul elevilor
● Prospectare de piață pentru alegerea celei mai bune oferte pentru produsele specificate în activitate
● Comandarea și achiziționarea produselor
● Recepția produselor și împărțirea lor către beneficiari
● Monitorizarea progresului școlar al elevilor beneficiari
● Evaluarea impactului proiectului și raportarea rezultatelor Resursele umane din proiect sunt echipa de proiect iar resursele logistice sunt materialele oferite elevilor în cadrul activității.
II.3) WEBINARIILE “METODE ȘI TEHNICI DE PREVENIRE ȘI REDUCERE A ABANDONULUI ȘCOLAR ÎN ȘCOALA MEA” În cei trei ani de proiect, vom organiza o serie de 3 webinarii online (unul in fiecare an) pe tema "Metode și tehnici de reducere a abandonului școlar în școala mea" pentru profesorii din scoala noastra. Webinariile presupun prezentări și discuții interactive, care vizează oferirea de strategii și soluții pentru a reduce abandonul școlar și a spori succesul academic al elevilor in general si a elevilor din scoala noastra, in particular. Prin intermediul acestor webinarii profesorii vor avea ocazia să învețe din experiențele altor profesori și să împărtășească propriile idei și strategii. Vor fi prezentate exemple de bune practici și soluții concrete pentru a ajuta elevii să-și dezvolte abilitățile de învățare, motivația și angajamentul față de școală.
Scopul acestei serii de webinarii este de a ajuta profesorii să identifice factorii care contribuie la abandonul școlar și să le ofere tehnici și metode concrete pentru a aborda aceste probleme într-un mod eficient. Fiecare webinar se va concentra pe un subiect specific, cum ar fi identificarea elevilor aflați în risc de abandon, dezvoltarea abilităților socio-emoționale ale elevilor sau dezvoltarea unui plan de acțiune pentru a reduce abandonul școlar. Pe lângă prezentările și discuțiile interactive, se vor oferi și resurse suplimentare, precum cărți, materiale educaționale relevante pentru subiectele abordate, diplome care atesta participarea la webinarii. Locul și durata desfășurării: online pe zoom sau meet, fiecare webinar va avea o durata de minim 45 min.
Resurse umane implicate: echipa de proiect, echipa de formatori, profesorii din școală, Resurse materiale implicate: laptop sau desktop PC, carti, diplome, alte materiale specifice
Succesiunea logica a evenimentelor: 1. Prospectare de piata pentru firma sau formatorii specializati in realizarea și susținerea de astfel de servicii 2. Contractarea și achiziția de servicii (webinarii) 3. Comunicarea oportunități de participare la aceste webinare în randul profesorilor beneficiari din scoala 4. Realizarea webinarelor, după o planificare și comunicare prealabile 5. Realizarea documentației si raportarilor de după fiecare webinar
Corelarea cu obiectivele proiectului: OS1, OS2, OS3, OS4
II 4) EXCURSII LA OBIECTIVE TURISTICE ȘI CULTURALE DIN ȚARĂ
În cadrul acestei activități, vom organiza cate o excursie pentru fiecare an școlar din proiect, către destinații turistice și culturale din țară. La excursii vor participa elevii din grupul țintă, iar scopul acestora este de a oferi elevilor oportunitatea de a învăța în afara mediului școlar, într-un mediu care să îi inspire, să îi motiveze și să le dezvolte abilitățile sociale, oferindu-le în același timp perspective noi în ceea ce privește învățarea și viitorul lor.
Excursiile vor fi planificate pentru a asigura activități captivante și relevante pentru elevi. Durata acestora va fi de o zi și se vor desfășura la diverse obiective turistice din țară. Pentru transport, vom utiliza un autocar
Anexa 1 - Ghidul Aplicantului
pentru a asigura confortul și satisfacția participanților.
Resurse umane implicate: elevii din grupul țintă, cadrele didactice didactice coordonatoare și însoțitoare ale elevilor
Resurse materiale: autocar
Succesiunea logica a activității:
- Alegerea destinatiei si selectarea celei mai potrivite oferte de agenție de turism care sa efectueze excursia
- Organizarea elevilor (liste, comunicare în scoală și către părinți etc.)
- Realizarea excursiei
Activitatea se coreleaza cu OS1, OS2, OS3 si OS5.
CATEGORIA III. LUCRĂRI DE AMENAJARE MINORE, ACHIZIȚIONAREA DE BUNURI (OBLIGATORII)
III.1. SPAȚIUL ELEVILOR "LECTURA DE PLĂCERE"
“Lectura de plăcere” este activitate care prevede amenajarea și dotarea unui spațiu de lectura pentru elevii din grupul țintă, cu mobilier specific și cărți.
Scopul acestei activități este de a-i ajuta pe elevii din grupul țintă să își îmbunătățească abilitățile de citire, să îi sprijine în dezvoltarea capacitatilor cognitive și emoționale și să le crească motivația și dorința de învățare și dezvoltare. Durata și locul activității: activitatea se va desfășura în cadrul unui spațiu din școala noastră (posibil Centrul de Documentare și Informare) și se va întinde pe toata perioada anilor de proiect, continuand și după încheierea lui pentru că spațiul va rămâne la dispoziția elevilor.
Resursele umane implicate: echipa de proiect, elevi, cadre didactice
Resurse materiale implicate: spațiul școlar unde se va realiza activitatea, piesele de mobilier și alte materiale specifice
Succesiunea logica a evenimentelor: Identificarea spațiului unde se va realiza activitatea / Prospectarea pieței si identificarea celei mai bune oferte calitate/preț pentru piesele de mic mobilier și alte obiecte specifice necesare amenajării spațiului unde se va realiza activitatea / Realizarea achizițiilor / Receptionarea marfii achizitionate / Amenajarea spațiului / Realizarea de activități de lectura în spațiul tocmai amenajat
Corelarea cu obiectivele proiectului: OS1, OS2, OS3, OS5
CATEGORIA IV ACTIVITĂȚI DIGITALIZARE PROCES EDUCAȚIONAL (OBLIGATORII)
IV. 1. ACTIVITATEA DE DIGITALIZARE A PROCESULUI EDUCAȚIONAL
În cadrul activității, planificăm sa modernizam Centrul de Documentare și Informare din scoala noastra prin echiparea cu tehnologie digitala prevazuta în Ghidul de implementare si abonamente la platforme educaționale/cărți digitale.
În cadrul proiectului vom efectua o evaluare a competențelor digitale ale elevilor țintă pentru a ajusta conținutul digital în funcție de acestea. De asemenea, profesorii vor fi instruiți în utilizarea aparaturii It și a conținutului digital.
Scopul nostru este sa imbunatatim procesul educațional prin digitalizarea acestuia. Acest proiect va ajuta la adaptarea resurselor pentru învățarea online, la motivarea si atragerea elevilor către scoala și frecventarea acesteia. Dispozitivele și materialele digitale vor ajuta la îmbunătățirea procesului de învățare și la oferirea unei experiențe atractive pentru elevi.
Durata și locul de desfășurare: sală de clasa din incinta școlii noastre, pe tot parcursul anilor școlari prevazuti conform proiectului.
Resurse umane implicate: informatician, membrii echipei de proiect, profesori, elevi
Resurse materiale implicate: aparatura IT specificata în Ghidul solicitantului, cărți în format electronic prin abonament la platforme educaționale, sală de clasa, alte materiale necesare
Succesiunea logica a evenimentelor:
- Identificarea celei mai bune oferte calitate/preț pentru achiziționarea aparaturii și echipamentelor IT
- Identificarea celei mai bune oferte calitate preț pentru achiziționarea abonamentelor la materialelor educaționale digitale online (ebookuri, audiobook uri etc.)
- Comandarea tuturor echipamentelor tehnice și amenajarea sălii(inclusiv incarcarea pe dispozitivele electronice cu materiale educaționale - ebook-uri, audiobook uri)
- Realizarea cursurilor de perfecționare digitală pentru cadre didactice
- Realizarea diagnozei elevilor cu privire la competențele digitale
- Realizarea orelor de scoala si a predarii in sala digitalizată
Activitatea se coreleaza cu obiectivele specifice OS1, OS2, OS3, OS6 ale proiectului